Pages

2009. febr. 2.

mindenféle

Mostanában nem nagyon írtam, mindig volt valami fontosabb vagy hát azt is mondhatom, hogy lusta disznó vagyok :-). Zsúfolt napok voltak, a folyamatos vizsgáztatás totálisan leszívta az agyamat, azzal vigasztalom magamat, hogy nemcsak az enyémet :-). Volt két börtönlátogatás, Tököl és Vác. Az előzőről már írtam, de Vácról még nem. Már több mint 30 éve Vácott élek, de még sose voltam bent a fegyházban, kifejezetten vártam ezt az alkalmat, főleg azért is, mert a börtön egyik igazgatója anyai ágon rokon volt - talán nem véletlen érdeklődésem e téma iránt? :-) Láttunk zárkát, kultúrtermet, megnéztük a Doberdóról elnevezett régi cellákat, egy csomó történeti aspektust ismerhettünk meg és persze néhány fogvatartottal is találkozhattunk. Ja és én még Marcival is beszélgethettem - hú, hát már 3 éve, hogy együtt próbálkoztunk lovári nyelvvizsgát tenni, hihetetlen. Azóta már azt is elfelejtettem, amit tudtam... (na jó, nem sokat tudtam). Érdekes volt ez a délelőtt is, és annak különösen örültem mind a két intézménylátogatásnál, hogy a ppk-s, tofk-os hallgatókon túl rendőrtisztisek is jöttek. Jó volt találkozni velük, tényleg érdeklődő, értelmes kis csoportokat vihettem, szerdán jön a következő felvonás.
Beiskolázódtam... önként és dalolva :-). Valahogy úgy éreztem, hogy meg kellene újulni, és Csernyik Ági hatása és lelkesedése is arra ösztönzött, hogy nézzem meg egy kicsit jobban a tranzakcióanalízist (Berne: Emberi játszmák stb.). Egy szombat-vasárnapi kétnapos képzéssel kezdtünk, az első nap nem igazán tetszett, azt hiszem, hogy én sem voltam ráhangolódva, elszoktam attól, hogy nem én irányítom az órát :-)... de a második nap nagyon élvezetes volt és egy csomó ötletet kaptam, no meg egy kicsit én is elkezdtem gondolkodni saját munkámról. Azt hiszem, hogy fogom folytatni, kifejezetten tetszik a téma, meg a csoport is szerintem jó kis csapat.
Még mi is volt? Ja, egy borzalmas színház is, Pápai Erika estjére mentünk el Afróval, háááát én inkább nem nyilatkozok, mindenesetre felemelő volt, amikor kiléphettem a teremből. Legközelebb tuti, hogy nem én fogok darabot választani. ÉS mielőtt elfelejteném, elmentem a Filmszemlére is, Pálos György filmjét néztem meg, amit a Belvárosi Tanodáról, Megálló Csoportról és a drogrehabról készített. Elgondolkodtató volt, talán azért is rázott meg, mert most megint van egy drogos kliensünk, aki csak csúszik, csúszik lefelé, de most úgy érzem, hogy nem tudjuk megállítani. Erre szokta mondani az Ákos, még nincs eléggé mélyen...
És zárásképpen egy könyvajánlat: Bennünk élő istennők - érdekes, jó kis önismereti olvasmány... megyek is olvasni :-)

0 megjegyzés: