Pages

2008. aug. 8.

főzés, kertészkedés



Itthon voltam 3 napot, gyorsan ki is használtam. A kertünkből próbáltam valami átláthatót alkotni, hááát nagy küzdelemek voltak a szederbokorral, úgy tűnik, hogy még a gaz van túlerőben... Ma meg levezetésképpen felcsaptam szakácsnak :-). A végeredmény - csak szerényen - isteni lett ;-), Zoliék meg hálás közönség voltak. Jó volt most egy kicsit újra itthon lenni, a váci barátokkal is találkozni, a gyerekeknél - hála a medencés bulinak - nagyon bevágódtunk :-))). Holnap esküvő, hétfőn magyar dalok napja, ami persze kihagyhatatlan program és utána ismét eltünök egy időre, irány Balatonlelle.
És persze egy kis kultúra... Elolvastam Frank McCourt Tanárember című könyvét, nem volt rossz, könnyed humorral fűszerezve, de azért elgondolkodtam, vajon mennyire lehet megvalósítani mindezt a magyar közoktatásban... Mindenesetre itt olvastam egy kritikát a könyvről, azt hiszem, hogy valamikor a többi regényét is elolvasom, tetszett a stílusa. Most - jó szokásomhoz híven - párhuzamosan 4 könyvet olvasok: Péter javaslatára egy kis krimit (Raymond Chandler), nem volt rossz választás, kissé fanyar a humora, de szórakoztató, egy kis történelmi regény (Robin Maxwell regényei a Boleyn családról - hát kissé "csöpögős", de nem vészes), egy kis szépirodalmat (Umberto Eco: Foucault inga - már kb. 2 éve el akarom olvasni) és egy kis pszichológia (Popper Péter: Ingovány). Tudom, hogy nem normális dolog párhuzamosan ennyi mindent olvasni, de erről már képtelen vagyok leszokni. Az olvasás mellett múzeumokat is bejártuk Gyulán. Őszintén szólva a vár és maga a város hangulata elbűvölt, de a többi kiállítás, múzeum feledhető volt, azt hiszem, hogy el vagyok kényeztetve ezen a téren. Olyan jó kis kiállításokat láttam korábban a Szépművészeti Múzeumban, a Galériában, a Hadtörténetiben, hogy már túlzottan magasak az elvárások. Mindenesetre azért megdöbbentett az, hogy az Erkel Múzeumban a kiállítás szervezői között szerepelt intézmények kb. 30 évvel ezelőtt működtek. Kár, hogy nem frissítették fel a kiállítást... Ennél azért többet érdemelne Erkel. Amikor hazajöttem, egyből meghallgattam a Bánk bánt, és persze megint körülnéztem a youtube-n, íme két Hazám, hazám - egy Simándyval és egy Feke Pállal...






Azt hiszem, hogy maradok konzervatív, de ez egy zenetanár szülővel a háttérben és 12 éven át tartó hegedülést követően talán nem meglepő :-))).

1 megjegyzés:

Lívi írta...

Meg akartam csinálni a túrós husit, de képzeld, PENéSZES!!! volt a túró. Úgyhogy helyette feta került bele. Így is finom volt, de majd kipróbálom egyszer túróval is.
Ja, amúgy meg Simándyra szavazok én is! ;-)